lördag 16 februari 2008

Vår i Dublin

Maria läste alla mina inlägg i bloggen häromdagen och konstaterade att jag skriver mycket om väder. Jag har aldrig reflekterat över det, men det kan mycket väl hända att jag gör. Å andra sidan har jag aldrig bott i ett land där vädret påverkar mig så mycket som det gör här.
Igår var jag på Dylans och drack vin med Emina och Christina. Christina undrade om jag ville dela en flaska vit vin med henne, jag svarade att jag föredrar vit vin på sommaren när det är varmt ute, varpå Emina utbrast: Du är en äkta säsongsberoende människa Ewa !
Så imorse när jag var ute och powerwalka innan jag gick till gymmet kunde jag inte låta bli att ta dessa härliga kort och dela med mig dem till er här på bloggen.
Våren är kommen i Dublin, träden blommar, påskliljorna och krokusarna skymtar fram överallt och förgyller omgivningen med sina härliga klara färger och solen skiner, behöver jag säga att jag njuter en massa?

Puss


Härligt träd som står helt i blom mitt i februari



visst är det vacker...


jag älskar precis när våren börjar komma och naturen börjar bli färgglad efter en lång och grå vinter...


Påskliljor i Dublin förra helgen...


Förra helgen i Belfast

3 kommentarer:

Blogger punk in writing sa...

Åhh... den tidiga våren var underbar när jag bodde i Belfast! Lyckost!

17 februari 2008 kl. 19:36  
Blogger Maria sa...

Åh så mysiga bilder - går också o myser med alla fina blommor :)/Maria

18 februari 2008 kl. 09:17  
Blogger Unknown sa...

Tycker om att läsa din blogg även om det är mycket väder *ler* Tror att det kommer läsas ännu mer när jag återvänder till gamla hederliga Svedala! Bamsekram /M

18 februari 2008 kl. 09:46  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida