torsdag 31 januari 2008

Märkligt land, märkligt väder

Efter regn kommer solsken verkar stämma på Dublin, även om efter sol kommer regn händer lika ofta. Vi hade storm i natt men hela förmiddagen har det varit strålande härlig sol och klarblå himmel.

Men inom loppet av en halvtimme (måste även påpeka att det var den halvtimmen jag var ute och sprang mellan båda kontorshusen) hann jag uppleva strålande sol och värme, regn och storm, ett snöoväder som sedan gick över i ett våldsamt regn och helt svart himmel till en klarblå himmel med ett enstaka vit moln här och där...

Trots att jag snart varit här i över nio månader så upphör jag inte förvåna mig över detta märkliga land med det märkliga vädret....

1 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Hej Ewa,

Hvordan går det med deg? Nå er jeg i Ålesund og livet kunne ikke vært mer herligere. Tenkte jeg skulle gi deg en kommentar på vær-posten din her. Merklige greier det med været i byer ved kysten.. nå er jeg i Ålesund, og det er strålende sol.. vanligvis er det regn og det blåser og er grått mer enn i Dublin... Uansett, håper du har det flott så ses vi på fredag på jobben :) Kos og Klem emina

11 februari 2008 kl. 14:19  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida