torsdag 27 december 2007

Som min bror...

När jag var liten var jag avundsjuk på min bror för att han var den söte av oss två. Men sitt vackra bruna hår och olivfärgade hy var han ett vackert barn medan jag med min bleka hyr, vita hår och påsar underögonen orsakade av all min allergi var inte full, men låt oss säga mindre vacker.

Idag önskar jag att jag hade min brors konstnärliga ådror och kunna uttrycka mig i bild, tal och skrift på samma vackra sätt som han.
Imorse innan jag skulle jobba låna jag hans kamera i smyg och gjorde lite tafatta försökt till att ta fina kort. Det finaste motivet jag kunde hitta var mina nya inneskor som jag ställde på en spegel... tror inte jag blir någon större konstnär eller fotograf direkt.

"Blommiga skor" av mig.

1 kommentarer:

Blogger punk in writing sa...

Det är kul att följa ditt liv på Irland och allt som hänt sedan du lämnade Lund.

God fortsättning och gott nytt år Ewa!

/Malin

30 december 2007 kl. 22:27  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida