söndag 14 september 2008

Lørdag

Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och det har hänt otroligt mycket i mitt liv. Jag har flyttat till ett nytt land, blivit sambo med Torbjørn i världens finaste lägenhet och børjat på mitt nya jobb, allt inom loppet av bara några dagar. Nu har två veckor gått och ting børjar komma i sin ordning. Jag trivs fantastisk, jobbet känns jättebra och rätt, Norge är underbart och att vakna brevid Torbjørn varje morgon gør mig så lycklig. Jag har en del kort att lägga ut från mina veckor i skåne men jag finner inte min kabel till min kamera så det får komma senare. Under tiden har jag lånat Torbjørns super pro kamera och i helgen har jag fotat en massa. Det är så kul att fota med en riktigt bra kamera.

Min lørdag var underbar, den børjade med en hærlig "tid før mig själv" nær Torbjørn var och spelade basketturnering. Jag gick på sats, njøt av min bok, sov lite, tvättade och städade och lagom tills solen tittade fram i Oslo kom Torbjørn hem och vi gick ut och gick en "tur".


Torbjørn fick posa før mig i Stensparken när jag provade hans kamera.


Min pussis :)



När Torbjørn køpte hatten han har på sig med Nadde i Dublin tycket jag den var så full, men jag måste säga att jag har nog ändrat mig, iaf lite. Till rätt kläder och kombination kan det bli riktigt snyggt.


älskar den lilla scarfen jag har på mig, køpte den i Turkiet i somras och den är passar super att ha nu på høsten.

Jag posar i Stensparken...


...och fortsatte till kaffebreneriet som ligger rätt vid oss


Här satt vi på deras uteservering och njøt av kaffe och fint väder ute.


Ett løv føll dock ner på mitt knä och påminde att høsten står rätt runt knuten...


Mys...
Sen gick vi hem...
Torbjørn somnade på soffan en liten stund, utsliten efter både kamp och tur

På kvällen lagade vi mat i massor, paj till på søndag och fisk till lørdagens middag och drack vin!


1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Alltså du vet hur man myser på riktigt! Puss på dig

15 september 2008 kl. 08:20  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida