fredag 29 augusti 2008

Oslo

Bilfærden upp till Oslo gick vældigt bra. Jag stannade till i Uddevalla och træffade Hanna før en fika, jættekul att se henne igen, det var ett tag sedan. Nær jag kom fram till Oslo och skulle packa ut min bil tyckte inte Torbjørn jag hade så mycket med mig, hihi tror jag skræmt upp honom rejælt nær jag førklarat vad jag har med mig så han førvæntade sig nog det dubbla.

Oslo har bjudit på hærliga soliga dagar så jag har varit ute mycket. Igår gick jag æven och skaffade mig ett norsk personnummer och fyllde i skattekortet. Efter det gick jag och møtte upp Torbjørn på hans jobb, fick en rundvandring på den norska riksbanken, Norges Bank och efteråt avnjøt vi en hærlig lunch i det hærliga vædret.

Då jag inført shoppingførbud før mig sjælv så var det ingen idé att gå på stan, gick dærfør och satte mig i slottsparken. Hær træffade jag på en dam med helt galen hund. Hunden hade en "ting" på gardisternam som står framfør slottet. Kvinnan berættade att dessa hade aldrig gjort hennes hund något ændå var hunden livrædd før dem. Hon var så rædd att hon freaked ut bara hon såg deras buss. Det såg ganska så komiskt ut, men jag kunde inte låta bli att tycka synd om kvinnan som førsøkte hålla i den stackars hunden som ville slita sig och springa hem!

Idag har jag mest slappat och tagit det lugnt, gick en lång runda, fotade lite med torbjørns kamera och nu ska vi på fest snart. Skønt med helg, nu ska jag bara njuta av mina sista två lediga dagar. På måndag børjar jag mitt nya jobb och vi flyttar in i vår lægenhet :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida